Private Supplementary Tutoring in Turkey Recent Evidence on Its Various Aspects - Economic Research Forum (ERF)

Private Supplementary Tutoring in Turkey Recent Evidence on Its Various Aspects

Aysit Tansel and Fatma Bircan


Date:
September, 2008

NO.
451

Length:
25 pages

Topic:
I2. Education and Research Institutions

Abstract

This paper first describes the educational system in Turkey and the two national examinations for advancing to upper levels of schooling, which spur demand for private tutoring called “dersane” in Turkish. Second, the evolution of Private Tutoring Centers (PTCs) is described and compared with high schools in the country. Third, geographical distribution of the PTCs, general high schools and the proportion of high-school-age-population are compared over the provinces to touch on special equity issues. Other topics addressed include gender and PTCs students, disruption of mainstream education, determinants of the demand for PTCs services, cost of PTCs and evidence on the effectiveness of PTCs.

ملخص

تصف هذه الورقة أولاً النظام التعليمي في تركيا، وكذا الاختبارين الذين يجريان على مستوى الدولة للانتقال إلى مراحل متقدمة من التعليم. تلك الامتحانات التي تؤدي إلى زيادة الطلب على الدروس الخصوصية المعروفة باسم “درسان” في اللغة التركية. ثانيا، تشرح الورقة نطور مراكز الدروس الخصوصية وتقارنها بمدارس التعليم الثانوي في تركيا. ثالثا، تتعرض الورقة إلى التوزيع الجغرافي لمراكز الدروس الخصوصية والمدارس الثانوية العامة ومقارنة تناسب أعمار الطلبة في المدارس الثانوية على مستوى الأقاليم لمعرفة المسائل المتعلقة بعدالة التوزيع الجغرافي كما تتعر ض أيضاً لعدة موضوعات مثل نوع الطلبة وطلبة مراكز الدروس الخصوصية واختلال التعليم السائد ومحددات الطلب على مراكز الدروس الخصوصية وأسعار تلك المراكز والأدلة على مدى كفاءتها

Research Fellows

Aysit Tansel

Professor, Middle East Technical University, Turkey


Fatma Bircan


Project

EVENTS

There are no Events PAST



Related Publications

Working Papers

The Effect of Refugees on Native Adolescents’ Test Scores: Quasi-Experimental Evidence from Pisa

Semih Tumen

Existing evidence suggests that low-skilled refugee influx increases high school enrollment among native youth ... read more


Working Papers

True Development or Just Some Nugatory Digits? A Social-Epistemological Study of Iran’s Global Rank in Scientific Output

Roohola Ramezani

In the last decade Iranian academia has witnessed a glaring growth in scientific output, as ... read more


Working Papers

The Weight of History: A Natural Experiment in Higher Education

Mahdi Majbouri

Using a Regression Discontinuity Design (RDD) and publicly available datasets, this study measures the effect ... read more